loading...
مجله سلامت تو
مریم بازدید : 40 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

این همان جایی است که مکمل های پودر کلاژن وارد بدن می شوند. افراد عمدتا توسط توصیفات مشاهیر و افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی هدایت می شوند ، مردم در حال تهیه پول برای پودر کلاژن هستند که به آنها کمک می کند وزن خود را کاهش دهند و از دیگر مزایای احتمالی آنها مانند پوست جوان تر و انعطاف پذیر تر مفاصل

این روزها مکمل های کلاژن که مورد علاقه جوانان جوانی است که به دنبال تسکین چین و چروک هستند ، یک گروه گرم است. و انتظار می رود محبوبیت آنها فقط افزایش یابد. بر اساس گزارشی از Grand View Research ، پیش بینی می شود بازار کلاژن تا سال 2027 به 7.5 میلیارد دلار برسد.

کلاژن چیست؟

کلاژن اصلی ترین پروتئین ساختاری است که در پوست ، استخوان ها ، موها ، ناخن ها ، تاندون ها و رباط ها یافت می شود. بدن ما از پروتئین موجود در غذا برای تولید طبیعی آن استفاده می کند ، اما گیرایی وجود دارد: با افزایش سن ، میزان ذخیره طبیعی ما کاهش می یابد.

از طرف دیگر ، مکمل های کلاژن از خارج بدن می آیند و اغلب به صورت قرص یا پودر هستند. اینها از منابع گیاهی یا حیوانی گرفته شده اند. طرفداران می گویند با بلعیدن آنها می توان پوست را چاق کرد ، بالشتگی بین مفاصل را افزایش داد و حتی موهای براق تری به شما داد.

تود کوپرمن ، دکتر ، رئیس ConsumerLab ، یک سازمان تست مکمل مستقل در White Plains ، نیویورک ، می گوید: در حالی که می توانید مکمل های کلاژن گیاهی یا وگان خریداری کنید ، بیشتر کلاژن موجود در مکمل ها از پوست حیوانات ، استخوان ها یا فلس ماهی استخراج می شود.

حقایق تغذیه ای مربوط به کلاژن:

در اینجا نگاهی به محتوای تغذیه ای (و درصد ارزش روزانه یا DV) 14 گرم پپتید کلاژن (تکه های کوچک کلاژن) می اندازیم:

کالری: 50

چربی: 0 گرم

سدیم: 45 میلی گرم (2 درصد DV)

کربوهیدرات ها: 0 گرم

پروتئین: 12 گرم (25 درصد DV)

فیبر: 0 گرم

کلسیم: 29 میلی گرم (2 درصد DV)

پتاسیم: 0.98 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

کاهش وزن جادو نیست. این یک ریاضی ساده است: کالری دریافتی شما باید کمتر یا برابر کالری مصرفی شما باشد.

مارك موياد ، مدير طب پيشگيري و جايگزين جنكينز / پوكمپنر در مركز پزشكي دانشگاه ميشيگان در آن آربر مي گويد: "اين واقعيت كه پودر كلاژن كم كالري و پروتئين است نشان مي دهد كه ممكن است مفيد باشد."

با مکمل های کلاژن پودر و مایع ، میزان کالری بستگی زیادی به نحوه استفاده از آن دارد. انواع بی مزه را می توان تقریباً به هر چیزی اضافه کرد ، از جمله:

قهوه

چای

اسموتی

آب میوه ها

جو دوسر

سوپ

مقداری پودر کلاژن در چای خود بهم بزنید که فاقد کالری است و در مقایسه با مصرف مکمل در غذای پرکالری ، نتیجه بهتری نسبت به کاهش وزن خواهید داشت.

اشکال مکمل های کلاژن برای کاهش وزن

هنگام خرید کلاژن ، شرایط فنی ممکن است باعث خستگی سر شما شود. تفاوت بین کلاژن نوع I و II چیست؟ و منظور از "هیدرولیز" و "غیرطبیع" بر روی زمین چیست؟

این اصطلاحات به نوع کلاژن و میزان تجزیه آن اشاره دارد. دکتر کوپرمن می گوید ، 16 نوع کلاژن در بدن وجود دارد ، اما چیزی که بیشتر در مکمل ها مشاهده می کنید نوع 1 است. این از پوست ، تاندون ها ، دندان ها ، اندام های داخلی و استخوان است. انواع II ، III و IV برای مکمل ها کمتر استفاده می شود ، اما برخی از پودرهای پروتئین چند کلاژن از مخلوط استفاده می کنند.

فراتر از نوع کلاژن استفاده شده ، یک مکمل یکی از سه شکل اصلی را به خود اختصاص می دهد:

هیدرولیز شده: کلاگنی که به اسیدهای آمینه اساسی خود تجزیه شده است. همچنین به عنوان پپتیدهای کلاژن هیدرولیزات و کلاژن شناخته می شود.

ژلاتین: کلاژن است که از پروتئین های بزرگ به بیت های کوچکتر تقسیم شده است. کمتر از کلاژن هیدرولیز تجزیه می شود.

Undenatured: بیت های بسیار کمی از کلاژن نوع II که با جلوگیری از تجزیه ذخایر کلاژن طبیعی شما کار می کنند. به این کلاژن غیر طبیعی گفته می شود ، به این معنی که به پروتئین های کوچکتر یا اسیدهای آمینه تقسیم نشده است.

اکثر مکمل ها از کلاژن هیدرولیز شده استفاده می کنند ، زیرا به قطعات کوچک تقسیم می شود که باعث جذب آسان (و اختلاط آسان در مایعات سرد) می شود.

کمبود دانش در مصرف کلاژن برای کاهش وزن:

همه افراد از مکمل های کلاژن به عنوان یک داروی بالقوه برای کاهش وزن استفاده نمی کنند. دکتر موید می گوید ، اینکه دقیقاً چگونه یا حتی اگر پودر پروتئین کلاژن می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند کاملاً مشخص نیست. پودر کلاژن می تواند پروتئین بسیار بالایی داشته باشد ، که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید ، کالری را محدود کرده و منجر به کاهش وزن شود. وی می گوید: "این را می توان در مورد هر رژیم غذایی پر پروتئین که منجر به کنترل کالری می شود ، گفت." در واقع ، آبگوشت استخوان - که مملو از کلاژن است - می تواند گرسنگی را از بین ببرد و یک ماده اصلی در برخی از برنامه های کاهش وزن است.

اسکات کهن ، مدیر مرکز ملی وزن و سلامتی در واشنگتن دی سی ، می گوید هیچ مطالعاتی در مورد استفاده از کلاژن برای کاهش وزن وجود ندارد. "متأسفانه ، هیچ یک از مکمل های غذایی با ادعای جادو برای کاهش وزن واقعاً م workثر نیستند." او می گوید چه فایده ای دارد؟ دکتر کهن می گوید: "برای اکثر افراد ، با ارزش ترین استراتژی ایجاد یک شبکه پشتیبانی برای کمک به راهنمایی و تقویت تلاش های آنها است." "این می تواند شامل یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه یا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی حمایتی باشد. این می تواند شامل یک گروه پشتیبانی یا حتی یک برنامه باشد. " این استراتژی های کاهش وزن مورد تایید متخصص را امتحان کنید. وی می گوید: همچنین چندین قرص کاهش وزن مورد تایید FDA وجود دارد که می توانند در طولانی مدت به شما کمک کنند.

خطرات مکمل های کلاژن:

دکتر موید می گوید ، حتی اگر پودر کلاژن نوشدارویی برای کاهش وزن باشد ، باز هم نمی توانید مطمئن باشید که آنچه را که برای آن پرداخت می کنید می گیرید زیرا صنعت مکمل ها با همان نظارت صنعت دارو تنظیم نمی شوند. وی توضیح می دهد ، از آنجا که آنها از حیوانات گرفته شده اند ، مکمل ها می توانند در مقادیری که غیر ایمن تلقی می شوند ، به فلزات سنگین سمی آلوده شوند.

در حقیقت ، یک مطالعه بر روی 28 مکمل پپتید کلاژن پرفروش در Amazon.com نشان داد که بسیاری از آنها حاوی سطوح قابل اندازه گیری فلزات سنگین بالقوه سمی هستند. این مطالعه توسط انجمن مصرف کنندگان ارگانیک و پروژه برچسب پاک انجام شده است. خبر خوب؟ یک مطالعه توسط ConsumerLab نشان داد که محصولات حاوی مقدار مورد انتظار کلاژن هستند.

همچنین مهم است که برچسب را بخوانید و ببینید چه چیز دیگری به پودر کلاژن اضافه می شود. دکتر موید می گوید ، بسیاری از محصولات بیوتین را اضافه می کنند ، که از رشد سالم مو و ناخن پشتیبانی می کند ، اما می تواند نتایج خاصی را در آزمایش های پزشکی منحرف کند. به عنوان مثال ، مصرف بیوتین می تواند نتیجه غلط کمی برای تروپونین داشته باشد ، مارکری که به پزشکان کمک می کند تا حملات قلبی را تشخیص دهند.

برخی از مکمل ها قند اضافه شده دارند. این ممکن است هدف کلاژن را از بین ببرد زیرا قند می تواند تجزیه کلاژن را تسریع کند. دکتر موید می گوید ، به خودی خود ، مکمل های کلاژن نسبتاً بی خطر هستند و عوارض جانبی کمی ایجاد می کنند.

اخرین حرف:

تحقیقات زیادی انجام نشده است که حاکی از آن است که پودر کلاژن به کاهش وزن کمک می کند ، اما دارای پروتئین زیاد و کالری کمی است بنابراین ممکن است نقشی داشته باشد. مطمئن شوید که یک مارک معتبر با مهر تأیید شخص ثالث را انتخاب کرده اید تا مطمئن شوید آنچه را که برای آن پرداخت کرده اید می گیرید. همیشه ایده خوبی است که از یک پزشک یا یک متخصص تغذیه ثبت شده راهنمایی بگیرید که ممکن است بتواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 878
  • بازدید کلی : 1,936